Kiemo astronomo vadovas 2009

Autorius Terence'as Dickinsonas

Reitingas

Santrauka:

• Terence'o Dickinsono „Kiemo astronomo vadovas“ yra išsamus naktinio dangaus vadovas. Jame pateikiama išsami informacija, kaip stebėti ir suprasti naktiniame danguje matomas žvaigždes, planetas, galaktikas, kometas, meteorus ir kitus dangaus objektus. Knyga prasideda įvadu į astronomiją ir jos istoriją. Tada jis apima tokias temas kaip teleskopo ar žiūronų pasirinkimas stebėjimui; suprasti žvaigždžių diagramas; žvaigždynų radimas; planetų ir giluminio dangaus objektų identifikavimas; astronominių reiškinių fotografavimas; kompiuterių naudojimas astronomijos tyrimams; asteroidų, kometų ir meteorų lietų tyrinėjimas; sužinoti apie praeities ir dabarties kosmoso tyrinėjimo misijas.

Knygoje taip pat yra skyrių apie astrofotografijos metodus, tokius kaip žvaigždžių pėdsakų fotografavimas ilgos ekspozicijos metu arba tolimų galaktikų vaizdų fiksavimas skaitmeniniais fotoaparatais. Be to, jame yra skyrelių apie savo observatorijos kūrimą arba paprastų instrumentų, pvz., saulės laikrodžių ar sekstantų, kūrimą navigacijos tikslais. Galiausiai yra skyriai, skirti suprasti laiko matavimo sistemas, naudojamas astronomijoje, įskaitant sideralinį laiką, Julijaus datas ir Grinvičo laiką.

Visoje knygoje Dickinsonas pateikia naudingų patyrusių astronomų patarimų, kurie padės skaitytojams pradėti žiūrėti žvaigždžių nuotykius kieme. Jis taip pat pataria, kaip prisijungti prie vietinių astronomų mėgėjų klubų, kur galite sužinoti daugiau apie šį žavų pomėgį iš kitų, kurie dalijasi jūsų aistra.

Pagrindinės mintys:

• #1.     Išmokite astronomijos pagrindus: Astronomija yra patraukli studijų sritis, kuria gali mėgautis visi, besidomintys naktiniu dangumi. Kiemo astronomo vadove supažindinama su astronomijos pagrindais, įskaitant žvaigždynus, planetas ir kitus dangaus objektus.

Astronomija yra patraukli studijų sritis, kuria gali mėgautis visi, besidomintys naktiniu dangumi. Kiemo astronomo vadove supažindinama su astronomijos pagrindais, įskaitant žvaigždynus, planetas ir kitus dangaus objektus. Šioje knygoje nagrinėjamos tokios temos kaip žvaigždžių ir žvaigždynų atpažinimas, kokios įrangos reikia kieme astronomijai ir kaip stebėti įvairių tipų astronominius reiškinius. Jame taip pat pateikiama informacija sudėtingesnėmis temomis, tokiomis kaip astrofotografija ir kompiuterinis stebėjimas.

Vadovas prasideda trumpa pagrindinių sąvokų, pvz., šviesmečių ir dydžių, apžvalga, o po to gilinamasi į konkrečių dangaus kūnų detales. Sužinosite apie mūsų saulės sistemų planetas – jų orbitas aplink Saulę, fizines savybes – taip pat kometas, asteroidus, galaktikas už mūsų Paukščių Tako galaktikos, ūkus (dujų debesis), žvaigždžių spiečius (žvaigždžių grupes), dvigubas žvaigždes. (dvi žvaigždės skrieja viena aplink kitą) ir daug daugiau.

Šioje knygoje ne tik pateikiami išsamūs šių įvairių erdvėje esančių objektų aprašymai, bet ir pateikiami praktiniai patarimai, kaip geriausiai juos stebėti savo kieme ar vietinėje observatorijoje. Jame paaiškinama, kurie teleskopai geriausiai tinka tam tikrų rūšių astronominiams reiškiniams žiūrėti; aprašomi fotografavimo per teleskopą būdai; jame netgi siūlomi būdai, kaip galite naudoti kompiuterius, kad pagerintumėte savo stebėjimus.

• #2.     Suprasti įrangą: norint kuo geriau išnaudoti kiemo astronomiją, svarbu suprasti įvairių tipų turimą įrangą ir jų naudojimą. Kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie teleskopus, žiūronus ir kitus šios srities įrankius.

Norint gauti kuo daugiau naudos iš kiemo astronomijos, svarbu suprasti įvairių tipų turimą įrangą ir jų naudojimą. Terence'o Dickinsono sukurtame kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie teleskopus, žiūronus ir kitus šios srities įrankius. Teleskopai būna įvairių formų ir dydžių su skirtingomis funkcijomis, kuriuos galima naudoti planetoms, žvaigždutėms, galaktikoms, ūkams ir kt. Žiūronai taip pat naudingi stebint dangaus objektus, tačiau turi mažesnį padidinimą nei teleskopas. Kitos įrangos dalys, pvz., filtrai ar sekimo laikikliai, gali padėti pagerinti jūsų patirtį.

Vadovas apima tokias temas kaip tinkamo tipo teleskopo ar žiūronų pasirinkimas pagal jūsų poreikius; suprasti, kaip nustatyti ir prižiūrėti įrangą; mokymasis apie okuliarus; naudojant žvaigždžių diagramas; fotografuoti per teleskopą; giluminio dangaus objektų, tokių kaip galaktikos ir ūkai, tyrinėjimas; kometų radimas; užtemimų stebėjimas ir daug daugiau.

Suprasdami visus kiemo astronomijos aspektus nuo tinkamos įrangos pasirinkimo iki stebėjimų, galėsite maksimaliai išnaudoti kiekvieną naktį po žvaigždėmis.

• #3.     Identifikuokite dangaus objektus: Kieme astronomo vadove pateikiamos išsamios instrukcijos, kaip atpažinti įvairius naktiniame danguje matomus dangaus objektus. Jame taip pat pateikiama informacija apie tai, kaip naudoti žvaigždžių diagramas ir kitus įrankius, padedančius rasti ir identifikuoti šiuos objektus.

Kiemo astronomo vadovas yra neįkainojamas šaltinis astronomams mėgėjams, norintiems atpažinti dangaus objektus naktiniame danguje. Jame pateikiamos išsamios instrukcijos, kaip naudoti žvaigždžių diagramas ir kitus įrankius, tokius kaip žiūronai ar teleskopai, norint rasti ir identifikuoti šiuos objektus. Knygoje taip pat pateikiama informacija apie įvairių tipų žvaigždes, galaktikas, ūkus, planetas ir kitus astronominius reiškinius, kuriuos galima pamatyti plika akimi arba pro teleskopą.

Be nuoseklių instrukcijų, kaip rasti ir stebėti skirtingus dangaus kūnus, The Backyard Astronomer's Guide taip pat pateikiami patarimai, kaip pasirinkti įrangą naktiniam dangui stebėti. Jame paaiškinama, kokio tipo teleskopas geriausiai tinka norint detaliai apžiūrėti tam tikrus objektus ir kokie priedai reikalingi sėkmingam žvaigždžių stebėjimui.

Vadove taip pat yra naudingų patarimų, kaip fotografuoti dangaus kūnus naudojant skaitmeninius fotoaparatus ar specializuotą astrofotografijos įrangą. Išsamiai aprėpiantis visus aspektus, susijusius su dangaus objektų identifikavimu naktiniame danguje, „The Backyard Astronomer's Guide“ yra esminis informacinis įrankis kiekvienam trokštančiam kiemo astronomui.

• #4.     Sužinokite apie Mėnulį: Kieme esantis astronomo vadovas išsamiai apžvelgia Mėnulį, įskaitant jo fazes, savybes ir kaip jį stebėti. Jame taip pat pateikiama informacija apie tai, kaip naudoti Mėnulio žemėlapius ir kitus įrankius, padedančius nustatyti Mėnulio paviršiaus ypatybes.

Kiemo astronomo vadove pateikiama nuodugni Mėnulio apžvalga, suteikianti skaitytojams visapusišką supratimą apie jo fazes, ypatybes ir kaip jį stebėti. Jame aptariamos tokios temos kaip įvairūs mėnulio užtemimų tipai ir kaip jie vyksta; įvairios Mėnulio paviršiaus ypatybės, įskaitant kraterius, kalnus, slėnius ir jūras; ir patarimai, kaip naudoti Mėnulio žemėlapius šioms ypatybėms nustatyti. Knygoje taip pat pateikiama informacija apie stebėjimo metodus, tokius kaip žiūroninė astronomija ar žiūrėjimas teleskopu.

Be išsamios informacijos apie patį Mėnulį, The Backyard Astronomer's Guide pateikiami patarimai, kaip pasirinkti įrangą jo stebėjimui. Tai apima teleskopų su atitinkama didinimo galia parinkimą, kad būtų galima matyti detales mėnulio paviršiuje; išsiaiškinti, kurie filtrai geriausiai tinka tam tikriems objektams peržiūrėti; ir sužinoti apie kitus priedus, kurie gali pagerinti jūsų patirtį žiūrint į artimiausią dangaus kaimyną.

Nesvarbu, ar esate pradedantysis, ar patyręs astronomas, norintis sužinoti daugiau apie mūsų artimiausią dangiškąjį palydovą, „The Backyard Astronom's Guide“ yra neįkainojamas šaltinis. Išsamiai aprėpianti visus aspektus, susijusius su Mėnulio tyrinėjimu ir stebėjimu, ši knyga padės geriau suprasti natūralų Žemės palydovą.

• #5.     Stebėkite planetas: kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie tai, kaip stebėti mūsų Saulės sistemos planetas. Jame pateikiama informacija apie tai, kaip atpažinti planetas, jų ypatybes ir kaip naudoti planetų žemėlapius, padedančius jas rasti naktiniame danguje.

Mūsų Saulės sistemos planetų stebėjimas gali būti žavinga ir naudinga patirtis. Kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie tai, kaip stebėti planetas, įskaitant tai, kaip jas atpažinti, jų ypatybes ir kaip naudoti planetų žemėlapius, padedančius jas rasti naktiniame danguje. Su šiuo vadovu sužinosite apie kiekvienos planetos unikalias savybes ir įvertinsite jos grožį.

Knygoje taip pat aptariamos tokios temos kaip teleskopo pasirinkimas ir nustatymas, įvairių tipų objektų (įskaitant galaktikas) stebėjimo metodai, astrofotografijos pagrindai, šviesos taršos problemos ir kt. Jis parašytas turint omenyje tiek pradedantiesiems astronomams, tiek patyrusiems stebėtojams, kad kiekvienas galėtų pasinaudoti jo turiniu.

Nesvarbu, ar tik pradedate veiklą, ar stebite daugelį metų, „The Backyard Astronomer's Guide“ yra neįkainojamas šaltinis, padėsiantis kuo geriau išnaudoti žvaigždžių stebėjimo patirtį. Taigi čiupkite teleskopą arba žiūronus ir pradėkite tyrinėti!

• #6.     Supraskite žvaigždynus: kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie žvaigždynus, įskaitant tai, kaip juos atpažinti, jų mitologiją ir kaip naudoti žvaigždžių diagramas, padedančias juos rasti naktiniame danguje.

Kiemo astronomo vadove išsamiai apžvelgiami žvaigždynai, padedantys skaitytojams geriau juos suprasti. Jame paaiškinama, kaip atpažinti kiekvieną žvaigždyną ir su juo susijusią mitologiją, taip pat pateikiamos išsamios žvaigždžių diagramos, pagal kurias galima nustatyti jų vietą naktiniame danguje. Knygoje taip pat pateikiama informacija apie sezoninius dangaus pokyčius, todėl skaitytojai gali sekti, kurie žvaigždynai matomi ištisus metus. Turėdami šį išsamų vadovą, kiemo astronomai turės viską, ko reikia, kad galėtų ištirti ir įvertinti šias nuostabias dangaus darinius.

„The Backyard Astronomer's Guide“ ne tik suteikia daug žinių apie atskirus žvaigždynus, bet ir pateikia patarimų, kaip juos stebėti žiūronais ar teleskopais. Skaitytojai sužinos, kaip geriausiai panaudoti savo įrangą žvaigždėms ir kitiems erdvės objektams, pvz., galaktikoms ir ūkams, žiūrėti. Ši knyga yra neįkainojamas šaltinis visiems, norintiems tyrinėti astronomiją savo kieme.

• #7.     Sužinokite apie giluminio dangaus objektus: Kieme esančio astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie įvairius naktiniame danguje matomus giliojo dangaus objektus, įskaitant galaktikas, ūkus ir žvaigždžių spiečius. Jame taip pat pateikiama informacija apie tai, kaip naudoti žvaigždžių diagramas ir kitus įrankius, padedančius rasti ir identifikuoti šiuos objektus.

Kieme esančio astronomo vadove išsamiai apžvelgiami įvairūs naktiniame danguje matomi gilaus dangaus objektai. Ji apima galaktikas, ūkus ir žvaigždžių spiečius, taip pat apie tai, kaip naudoti žvaigždžių diagramas ir kitus įrankius, padedančius juos rasti. Knygoje taip pat pateikiama išsami informacija apie kiekvieno objekto dydį, formą, ryškumą, atstumą nuo Žemės ir kt. Be to, pateikiami patarimai, kaip stebėti šiuos objektus žiūronais arba teleskopu.

Vadovą parašė Terence'as Dickinsonas, kuris apie astronomiją rašo nuo 1975 m. Jis yra parašęs keletą knygų apie astronomiją, įskaitant Nightwatch: Praktinis Visatos stebėjimo vadovas ir Hablo vizija: tolesni nuotykiai su Hablo kosminiu teleskopu. Dėl jo patirties ši knyga yra neįkainojamas šaltinis astronomams mėgėjams, norintiems tyrinėti giliąją erdvę.

• #8.     Supraskite metų laikus: kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie skirtingus metų sezonus ir kaip jie veikia naktinį dangų. Jame pateikiama informacija apie tai, kaip naudoti žvaigždžių diagramas ir kitus įrankius, padedančius atpažinti žvaigždynus ir kitus dangaus objektus, matomus kiekvieną sezoną.

Metų laikų supratimas yra svarbi kiemo astronomo dalis. Kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie skirtingus metų sezonus ir kaip jie veikia naktinį dangų. Jame paaiškinama, kaip naudoti žvaigždžių diagramas, žiūronus ir kitus įrankius, padedančius atpažinti žvaigždynus ir kitus dangaus objektus, matomus kiekvieną sezoną. Jame taip pat aptariamos tokios temos kaip sezoninis meteorų lietus, užtemimai, kometos, mūsų Saulės sistemos planetos ir kt.

Knygoje pateikiamos naudingos diagramos, iliustruojančios, kokios žvaigždės matomos tam tikru metų laiku iš įvairių pasaulio vietų. Tai leidžia skaitytojams lengvai planuoti savo žvaigždžių stebėjimo seansus pagal tai, kada vyks tam tikri astronominiai įvykiai arba kada tam tikri žvaigždynai bus ryškiausi jų vietovėje.

Be naudingos informacijos apie astronomijos pagrindus, pvz., žvaigždžių dydžius ir dangaus kūnų kampinius dydžius, „The Backyard Astronomer's Guide“ taip pat pateikiami patarimai, kaip stebėti stebėjimo būdus, pvz., naudoti filtrus blankiems objektams apžiūrėti ar palydovams sekti teleskopu.

• #9.     Sužinokite apie meteorus ir meteorų liūtis: Kieme astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie meteorus ir meteorų lietų, įskaitant tai, kaip juos atpažinti, jų kilmę ir kaip juos stebėti.

Meteorai ir meteorų lietus yra žavinga naktinio dangaus dalis, o „The Backyard Astronomer's Guide“ pateikia išsamų šių reiškinių apžvalgą. Jame paaiškinama, kaip atpažinti meteorus ir meteorų lietų, jų kilmę ir kaip juos stebėti. Skaitytojai sužinos apie įvairius meteorų tipus, kurie gali būti matomi iš Žemės, pvz., atsitiktinius meteorus arba tuos, kurie yra susiję su kasmetiniais meteorų lietus, tokiais kaip Perseidai ar Leonidai. Jie taip pat sužinos, kas sukelia šiuos įvykius – nuo kometų, patekusių į mūsų atmosferą, iki dulkių dalelių, kurias paliko asteroidai.

Knygoje taip pat aptariamos tokios temos kaip kur rasti tamsų dangų optimalioms žiūrėjimo sąlygoms; kada geriausias metų laikas stebėti; kokios įrangos reikia; saugos patarimai; ir dar. Išsamios informacijos apie visus meteorų ir meteorų lietaus aspektus „The Backyard Astronom's Guide“ yra neįkainojamas šaltinis visiems, norintiems sužinoti daugiau apie šią įdomią astronomijos sritį.

• #10.     Supraskite saulę: kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie Saulę, įskaitant jos ypatybes, kaip ją stebėti ir kaip naudoti saulės žemėlapius, padedančius nustatyti jos paviršiaus ypatybes.

Saulė yra arčiausiai Žemės esanti žvaigždė ir buvo tyrinėjama šimtmečius. Suprask saulę: Kieme esantis astronomo vadovas išsamiai apžvelgia mūsų artimiausią žvaigždę – nuo jos savybių iki stebėjimo. Šioje knygoje paaiškinama, kaip saulės žemėlapiai gali būti naudojami nustatant Saulės paviršiaus ypatybes, tokias kaip saulės dėmės ir iškilimai. Ji taip pat apima tokias temas kaip saulės blyksniai, vainikinių masių išmetimai ir kiti reiškiniai, vykstantys ant Saulės ar šalia jos.

Šiame vadove ne tik pateikiama informacija apie Saulės stebėjimą ir supratimą, bet ir patarimai, kaip pasirinkti teleskopą ar žiūronus, kad galėtumėte saugiai žiūrėti. Jame taip pat pateikiami patarimai, kaip fotografuoti saulės įvykius skaitmeniniais fotoaparatais arba specializuota įranga, specialiai sukurta astrofotografijai. Su išsamiomis diagramomis ir iliustracijomis skaitytojai geriau supras, ką mato, kai stebi artimiausią mūsų žvaigždę.

Nesvarbu, ar tik pradedate mokytis astronomijos, ar ją studijuojate jau daugelį metų, Supraskite saulę: kiemo astronomo vadovas yra neįkainojamas šaltinis, padėsiantis tyrinėti vieną žaviausių gamtos objektų – saulę!

Saulė yra arčiausiai Žemės esanti žvaigždė ir buvo tyrinėjama šimtmečius. Suprask saulę: Kieme esantis astronomo vadovas išsamiai apžvelgia mūsų artimiausią žvaigždę – nuo jos savybių iki stebėjimo. Šioje knygoje paaiškinama, kaip saulės žemėlapiai gali būti naudojami nustatant Saulės paviršiaus ypatybes, tokias kaip saulės dėmės ir iškilimai. Jame taip pat aptariamos tokios temos kaip saulės blyksniai, vainikinės masės išmetimai ir kiti reiškiniai, vykstantys ant Saulės ar šalia jos.

• #11.     Sužinokite apie Saulės sistemą: Kieme esančio astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie mūsų Saulės sistemos planetas ir kitus objektus, įskaitant jų ypatybes, kaip jas stebėti ir kaip naudoti planetų žemėlapius, padedančius juos atpažinti naktiniame danguje.

Kiemo astronomo vadove išsamiai apžvelgiamos planetos ir kiti objektai, sudarantys mūsų saulės sistemą. Ši knyga, kurią parašė Terence'as Dickinsonas, yra išsamus vadovas, kaip suprasti kiekvienos planetos ypatybes, kaip jas stebėti ir kaip naudoti planetų žemėlapius identifikuojant naktiniame danguje. Jame aptariamos tokios temos kaip mūsų Saulės sistemos struktūra, jos formavimasis ir raida laikui bėgant, taip pat pateikiama informacija apie kometas ir asteroidus.

Šioje knygoje taip pat pateikiami išsamūs kiekvienos planetos fizinių savybių aprašymai, įskaitant dydį, masę, sudėtį, atmosferos tipą (jei yra), paviršiaus ypatybes, pvz., kalnus ar kraterius; tai taip pat paaiškina jų orbitos kelius aplink saulę. Be to, yra skyrelių, skirtų stebėjimo technikoms, pavyzdžiui, naudojant žiūronus ar teleskopus planetoms žiūrėti iš Žemės. Kiemo astronomo vadovas yra neįkainojamas šaltinis visiems, norintiems sužinoti daugiau apie mūsų saulės sistemą.

• #12.     Supraskite Paukščių Taką: Kieme astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie Paukščių Taką, įskaitant jo struktūrą, kaip jį stebėti ir kaip naudoti žvaigždžių diagramas, padedančias nustatyti jo ypatybes.

Paukščių Takas yra didžiulė ir sudėtinga struktūra, tačiau turint reikiamų žinių, ją galima išsamiai ištirti. Kiemo astronomo vadovas puikiai supažindina su šia įdomia tema. Jame paaiškinama mūsų galaktikos struktūra, kaip ją stebėti iš Žemės ir kaip naudoti žvaigždžių diagramas jos ypatybėms nustatyti. Turėdami aiškias diagramas ir išsamius aprašymus skaitytojai geriau supras daugelį Paukščių Tako komponentų.

Knygoje taip pat aptariamos tokios temos kaip tamsūs ūkai, supernovų liekanos, rutuliniai spiečiai, atviri spiečiai ir kt. Jame pateikiami patarimai, kaip stebėti žiūronus ir teleskopus, kad kiemo astronomai galėtų kuo geriau išnaudoti savo įrangą. Be to, yra skyrelių, skirtų galaktikų ir kitų giluminio dangaus objektų fotografavimui.

Nesvarbu, ar jūs tik pradedate mokytis, ar jau turite patirties astronomijoje, „The Backyard Astronom's Guide“ yra neįkainojamas šaltinis norint sužinoti apie mūsų pačių galaktiką – Paukščių Taką.

Knygoje taip pat aptariamos tokios temos kaip tamsūs ūkai, supernovų liekanos, rutuliniai spiečiai, atviri spiečiai ir kt. Jame pateikiami patarimai, kaip stebėti žiūronus ir teleskopus, kad kiemo astronomai galėtų kuo geriau išnaudoti savo įrangą. Be to, yra skyrių, skirtų galaktikų ir kitų giluminio dangaus objektų fotografavimui.

• #12.     Supraskite Paukščių Taką: Kieme esančio astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie Paukščių Taką, įskaitant jo struktūrą, kaip jį stebėti ir kaip naudoti žvaigždžių diagramas, padedančias nustatyti jo ypatybes.

• #13.     Sužinokite apie visatą: Kieme astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie visatą, įskaitant jos struktūrą, kaip ją stebėti ir kaip naudoti žvaigždžių diagramas, padedančias nustatyti jos ypatybes.

Kiemo astronomo vadovas suteikia išsamų vaizdą apie visatą ir daugybę jos stebuklų. Ši knyga, kurią parašė žinomas astronomas Terence'as Dickinsonas, yra išsamus vadovas, kaip suprasti visatos struktūrą, kaip ją stebėti ir kaip identifikuoti žvaigždžių diagramas. Ji apima tokias temas kaip galaktikos, žvaigždės, planetos, kometos ir asteroidai; jų formavimasis ir raida; astronominiai instrumentai; stebėjimo technika; dangaus navigacija; laiko apskaitos sistemos; žvaigždynai ir gilaus dangaus objektai.

Šioje knygoje taip pat pateikiama išsami informacija apie teleskopus – nuo paprastų žiūronų iki sudėtingų kompiuterizuotų modelių – taip pat patarimai, kaip išsirinkti geriausiai jūsų poreikius atitinkantį įrenginį. Be to, „The Backyard Astronom's Guide“ yra naudingų patarimų, kaip fotografuoti dangaus objektus skaitmeniniais fotoaparatais arba filmavimo kameromis.

Nesvarbu, ar esate pradedantysis, ar patyręs astronomas mėgėjas, ieškantis daugiau žinių apie mūsų žavią visatą, „The Backyard Astronom's Guide“ suteiks jums visus reikalingus įrankius, reikalingus tyrinėti erdvę kaip niekada anksčiau!

• #14.     Supraskite astronomijos istoriją: Kieme astronomo vadove pateikiama astronomijos istorijos apžvalga, įskaitant pagrindines figūras ir atradimus, kurie suformavo mūsų supratimą apie visatą.

Astronomijos istorija yra ilga ir įspūdinga, besitęsianti iki ankstyviausių civilizacijų. Nuo senovės Babilono astronomų, nubrėžusių žvaigždes naktiniame danguje, iki šiuolaikinių mokslininkų, naudojančių galingus teleskopus tolimoms galaktikoms tyrinėti, žmones visada žavėjo tai, kas yra už mūsų planetos ribų. Kiemo astronomo vadove pateikiama šios turtingos istorijos apžvalga, tyrinėjant kai kurias svarbiausias figūras ir atradimus.

Knyga pradedama žvilgsniu į ankstyvuosius astronominius stebėjimus, kuriuos atliko viso pasaulio kultūros. Toliau aptariama, kaip šie stebėjimai buvo naudojami navigacijai ir laiko matavimui, prieš gilinantis į detalesnes temas, tokias kaip heliocentrizmas, Niutono judėjimo dėsniai ir Einšteino reliatyvumo teorija. Greta šių mokslinių proveržių yra istorijos apie garsius astronomus, tokius kaip Galilėjus Galilėjus, Johannesas Kepleris, Edmondas Halley, Williamas Herschelis ir Edvinas Hablas.

„The Backyard Astronomers Guide“ ne tik apžvelgia praeities astronomijos pasiekimus, bet ir pateikia praktinių patarimų, kaip stebėti dangaus objektus savo kieme. Patarimai, kaip pasirinkti planetų, žvaigždžių spiečių, ūkų ir kitų giluminio dangaus objektų stebėjimo įrangą ir metodus, padės pradėti mėgėjišką astronomiją.

• #15.     Sužinokite apie astrofotografiją: kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie astrofotografiją, įskaitant tai, kaip naudoti kameras ir kitą įrangą naktinio dangaus vaizdams fiksuoti.

Astrofotografija yra žavus pomėgis, leidžiantis užfiksuoti naktinio dangaus grožį. Terence'o Dickinsono sukurtame kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie tai, kaip naudoti kameras ir kitą įrangą, norint padaryti nuostabius žvaigždžių, galaktikų, ūkų ir kt. vaizdus. Šioje knygoje aptariamos tokios temos kaip tinkamo fotoaparato pasirinkimas astrofotografijai, tinkamas teleskopo ar laikiklio nustatymas vaizdams gauti, ekspozicijos laiko ir filtrų supratimas, nuotraukų patobulinimo papildomo apdorojimo būdai ir daug daugiau. Turėdami šį vadovą rankoje galėsite sukurti nuostabias naktinio dangaus nuotraukas iš savo kiemo.

„Backyard Astronom's Guide“ taip pat pateikia patarimų, kaip naktiniame danguje rasti įdomių objektų naudojant žvaigždžių diagramas ir programinę įrangą, pvz., „Stellarium“. Taip pat paaiškinama, kaip namuose įrengti observatoriją, kad galėtumėte stebėti gilios erdvės objektus nekeliaudami toli nuo namų. Be to, jame yra patarimų, kaip rūpintis savo įranga, kad ji tarnautų ilgiau.

Nesvarbu, ar jūs tik pradedate astrofotografiją, ar tai darote jau daugelį metų, ši knyga turi kažką kiekvienam! Išsamiai aprėpiantis visus su astrofotografija susijusius aspektus, The Backyard Astronom's Guide tikrai taps vertingu šaltiniu bet kurioje astronomų bibliotekoje.

• #16.     Įvairių tipų teleskopų supratimas: Kieme esančio astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie įvairius turimus teleskopų tipus, įskaitant jų funkcijas, jų naudojimą ir kaip pasirinkti tinkamą teleskopą pagal savo poreikius.

Teleskopai būna įvairių formų ir dydžių, kurių kiekvienas turi savo unikalių savybių. Nuo mažo refraktorinio teleskopo iki didelio Dobsono reflektoriaus – kiekvienam yra kažkas. Refraktoriai idealiai tinka pradedantiesiems, nes juos lengva naudoti ir jiems reikia minimalios priežiūros. Atšvaitai pasižymi didesne šviesos kaupimo galia nei refraktoriai, tačiau juos naudoti gali būti sunkiau dėl didesnio dydžio ir svorio. Katadioptriniai teleskopai sujungia lęšius ir veidrodžius į vieną dizainą, užtikrinantį puikų našumą už prieinamą kainą.

Renkantis teleskopą, svarbu atsižvelgti į savo biudžetą ir tai, kokio tipo stebėjimą planuojate atlikti. Pavyzdžiui, jei norite stebėti silpnus gilaus dangaus objektus, tokius kaip galaktikos ar ūkai, reikės didesnės apertūros teleskopo. Kita vertus, jei planuojate žiūrėti planetas ar dvigubas žvaigždes, gali pakakti mažesnės diafragmos aprėpties.

Taip pat svarbu suprasti, kaip veikia skirtingų tipų teleskopai, kad galėtumėte priimti pagrįstą sprendimą rinkdamiesi sau. Kieme esančio astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie visus astronomijos aspektus, įskaitant įvairių tipų teleskopų aprašymus ir naudingus patarimus, kaip juos geriausiai naudoti.

• #17.     Sužinokite apie skirtingus žiūronų tipus: Kieme esančio astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie įvairius galimus žiūronus, įskaitant jų savybes, naudojimą ir kaip pasirinkti tinkamus žiūronus pagal savo poreikius.

Žiūronai yra esminis kiemo astronomų įrankis, leidžiantis stebėti naktinį dangų išsamiau nei vien akimis. Yra daug skirtingų tipų žiūronų, kurių kiekvienas sukurtas tam tikram tikslui ir turi savo unikalių savybių. Terence'o Dickinsono „The Backyard Astronomer's Guide“ skaitytojai gali sužinoti apie įvairių tipų žiūronus ir apie tai, kaip išsirinkti tinkamiausią jų poreikius.

Knygoje aptariamos tokios temos kaip optinis dizainas, padidinimo galia, matymo laukas, akies atstumas, išėjimo vyzdžio dydis ir kt. Taip pat paaiškinama, kaip teisingai naudoti žiūronus, kad išnaudotumėte visas savo žiūrėjimo galimybes. Be to, jame pateikiami patarimai, kaip pasirinkti tarp skirtingų prekės ženklų ir modelių, atsižvelgiant į tokius veiksnius kaip kainų diapazonas ir numatoma paskirtis.

Nesvarbu, ar ieškote bendrosios paskirties astronomijos žiūronų, ar kažko labiau specializuoto, pavyzdžiui, paukščių stebėjimo ar medžioklės optikos, „The Backyard Astronomer's Guide“ rasite visą informaciją, kurios jums reikia norint priimti pagrįstą sprendimą. Turėdami šį išsamų vadovą, galite būti tikri, kad bet kokio tipo žiūronai, kuriuos pasirinksite, padės sutelkti dėmesį į žvaigždžių svajones.

• #18.     Supraskite skirtingus okuliarų tipus: Kieme astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie įvairius galimus okuliarų tipus, įskaitant jų ypatybes, jų naudojimą ir kaip pasirinkti tinkamą okuliarą pagal savo poreikius.

Okuliarai yra esminė bet kurio teleskopo dalis, o pasirinkus tinkamą okuliarą, žiūrėjimo patirtis gali labai pasikeisti. Yra keletas skirtingų tipų okuliarų, kurių kiekvienas turi savo privalumų ir trūkumų. „The Backyard Astronomer's Guide“ Terence'as Dickinsonas pateikia išsamią informaciją apie įvairius galimus okuliarų tipus, įskaitant jų ypatybes, kaip juos naudoti ir kaip pasirinkti tinkamą okuliarą pagal savo poreikius.

Labiausiai paplitęs okuliarų tipas yra Plössl dizainas. Šis tipas siūlo gerą matymo lauką (FOV) ir akių palengvėjimą už priimtiną kainą. Jis taip pat turi mažą iškraipymo lygį, todėl idealiai tinka planetų stebėjimui. Tačiau šis tipas nesuteikia tiek kontrasto ar ryškumo kaip kiti dizainai.

Kitas populiarus variantas yra ortoskopinis dizainas, kuris siūlo puikų kontrastą ir ryškumą, bet ribotą FOV dėl siauro matomo lauko dydžio. Dėl to jis geriau tinka Mėnulio ar planetų stebėjimui nei plataus lauko vaizdams, pvz., žvaigždžių spiečių ar galaktikų.

Ieškantiems maksimalaus FOV neprarandant per daug vaizdo kokybės, yra dvi parinktys: plataus lauko okuliarai (WFE) arba itin plataus kampo okuliarai (SWA). WFE siūlo platesnius laukus nei standartiniai Plössls, o SWA siūlo dar platesnius laukus ir pagerina krašto našumą, palyginti su WFE.

Galiausiai yra specialių konstrukcijų, tokių kaip Barlow lęšiai, kurie padidina padidinimą pridedant papildomų elementų tarp teleskopo objektyvo / veidrodžio ir paties okuliaro; priartinimo objektyvai, leidžiantys reguliuoti didinimą nekeičiant okuliaro; ir žiūronai, leidžiantys vienu metu žiūrėti per du atskirus okuliarus.

• #19.     Sužinokite apie skirtingus filtrų tipus: kiemo astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie įvairius galimus filtrų tipus, įskaitant jų funkcijas, kaip juos naudoti ir kaip pasirinkti tinkamą filtrą pagal savo poreikius.

Filtrai yra būtinas kiemo astronomų įrankis. Jie gali padėti stebėti silpnus objektus, sumažinti ryškių žvaigždžių akinimą ir padidinti tam tikrų giluminio dangaus objektų ypatybių kontrastą. Astronomams mėgėjams yra daug įvairių tipų filtrų, kurių kiekvienas turi savo unikalias savybes.

Kieme esančio astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie skirtingus galimų filtrų tipus, įskaitant jų funkcijas, kaip juos naudoti ir kaip pasirinkti tinkamą filtrą pagal savo poreikius. Knyga apima daugybę temų, susijusių su filtrais, tokiais kaip šviesos taršos mažinimo (LPR) filtrai; ūko ir planetų filtrai; spalvų korekcijos (CC) arba plačiajuosčio ryšio (BB) filtrai; siaurajuostės vandenilio alfa (Ha), deguonies III (OIII) ir sieros II (SII) emisijos linijų filtrai; ultravioletinių/infraraudonųjų spindulių arba UHC/CLC tipo „ūko“ filtrai; poliarizuojančios mėnulio šviesos slopinimo filtrų sistemos; saulės projekciniai ekranai ir kt.

„The Backyard Astronomer's Guide“ ne tik pateikia išsamų kiekvieno filtro tipo aprašą, bet ir pateikia patarimų, kaip pasirinkti geriausią filtrą, atitinkantį jūsų konkrečius stebėjimo tikslus. Jame paaiškinama, kodėl kai kurie tipai gali būti tinkamesni nei kiti, atsižvelgiant į tai, ką norite stebėti – nuo galaktikų ir ūkų iki žvaigždžių spiečių iki planetų – ir pateikiami patarimai, kaip geriausiai juos naudoti.

• #20.     Įvairių tipų laikiklių supratimas: Kieme esančio astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie įvairius galimus laikiklių tipus, įskaitant jų ypatybes, kaip juos naudoti ir kaip išsirinkti savo poreikius atitinkantį laikiklį.

Kai reikia pasirinkti tinkamą teleskopo laikiklį, yra keletas skirtingų tipų. „Backyard“ astronomo vadove pateikiama išsami informacija apie kiekvieną laikiklio tipą ir jų ypatybes, todėl galite priimti pagrįstą sprendimą, kuris iš jų geriausiai atitinka jūsų poreikius.

Altazimuto laikikliai yra labiausiai paplitęs astronomų mėgėjų naudojamas laikiklis. Jie suteikia paprastą dviejų ašių sistemą, leidžiančią perkelti teleskopą aukštyn ir žemyn (aukštis) arba kairėn ir dešinėn (azimutas). Dėl to jie idealiai tinka žiūrėti objektus tiek šiauriniame, tiek pietiniame pusrutulyje.

Pusiaujo kalnuose naudojama sudėtingesnė trijų ašių sistema, kuri seka dangaus objektus, kai jie juda dangumi dėl Žemės sukimosi. Dėl to jie geriau tinka astrofotografijai nei altazimuto laikikliai, nes jie leidžia išlaikyti objektą regėjimo lauko centre, kai fotografuojate ilgą laiką.

Dobsono laikikliai yra sukurti specialiai dideliems Niutono reflektoriniams teleskopams. Jie pasižymi paprastu altazimuto dizainu su sklandžiais judesiais išilgai abiejų ašių, todėl juos lengva naudoti net stebint silpnus gilaus dangaus objektus.

Kompiuterizuoti GoTo laikikliai siūlo automatizuotas sekimo galimybes naudojant variklius, valdomus borto kompiuterių. Šios sistemos gali būti užprogramuotos pagal koordinates iš žvaigždžių diagramų ar duomenų bazių, todėl galite greitai surasti bet kurį objektą naktiniame danguje, nereikės rankiniu būdu koreguoti jo padėties.

Altazimuto laikikliai yra labiausiai paplitęs astronomų mėgėjų naudojamas laikiklis. Jie pateikia paprastą dviejų ašių sistemą, leidžiančią perkelti teleskopą aukštyn ir žemyn (aukštis) arba kairėn ir dešinėn (azimutas). Dėl to jie idealiai tinka žiūrėti objektus tiek šiauriniame, tiek pietiniame pusrutulyje.